Ofte Stilte Spørsmål
Kan jeg komme å se lokalene på forhånd?
Ja, vår kontortid er mandag til torsdag 09.00-15.00. Tidspunkter bør avtales spesifikt. Dette er en fin anledning til å få svar på mange praktiske spørsmål om våre lokaler.
Hva betyr vertskap? Og hva gjør de?
Vertskap er 1-2 personer som er kjent på huset. Vertskapet er brannvakt. Disse kan også være behjelpelige med tekniske installasjoner og enkle lyd/bilde oppdrag. Vertskap har ansvar for å sjekke at leietaker følger avtale og at opprydning er fullført etter arrangementet.
Hvem skal rydde og vaske etter selskapet?
Leietaker er ansvarlig for å rydde alt utstyr og sette møbler tilbake. Bordene skal tørkes av og gulvet skal kostes. Kjøkkenet skal rengjøres på alle flater, også gulvet.
Stabling av stoler - hvem sitt ansvar er det?
Dersom leietaker ikke skal bruke stoler i hovedsalen, skal utleier stable stolene på forhånd. Etter arrangementet skal stolene plasseres i stabler i hovedsalen, avhengig om de er brukt eller ikke. I kafeen skal bord og stoler settes tilbake slik det stod ved ankomst, stolene skal henge på bordkantene.
Når kommer faktura?
Faktura for depositum blir sendt ut kort tid etter at kontrakten er signert. Faktura for leie kommer etter kort tid. Begge skal betales før arrangementsstart.
Når må arrangementet være ferdig?
Alle arrangementer må være ferdig kl. 24.00. Etter dette har leietaker 2 timer til å rydde og rengjøre lokalene. Nøkler leveres til vertskap før avreise samme kveld.